Движение за уелнес

 

“Нищо не се случва, докато нещо не се задвижи“ – Алберт Айнщайн

Как да се движите, когато не искате да се движите? Обектите в покой са склонни да остават в покой, движещите се обекти са склонни да продължават да се движат. Това е универсален закон на физическия свят. Да бъдем спокойни и неподвижни за отдих и медитация, разбира се, е добре за нас, но нашите тела и умове имат нужда да се движат, да се изявяват, за да се радват на уелнес.

Изобщо никакво движение е сигурна смърт. Упражнението е основен вид движение, за което се сещаме, когато мислим за здравето и добрата си форма. Все пак, някои хора просто не желаят да се упражняват. Защо? Има много доводи. Ще назовем няколко:

  • отрицателни преживявания със спортове; липса на енергия; лошо здраве;
  • лоши навици, като прекалено гледане на телевизия или прекален застой пред компютъра.

 

Вярваме, че повечето хора знаят, че упражняването е полезно за тях. Някога имали ли сте случай, тялото ви просто да ви крещи да се движите? Не се ли чувствате по-добре, след като се раздвижите, независимо дали движението представлява изхвърляне на боклука, разходка, вършене на работа или ходене до магазина? Все пак, за някои, това е всичко, което могат да направят, за да се принудят да се движат, по време на задължителните ежедневни дейности. Как да се спрете от трениране? Как да се спрете, когато знаете, че бихте се чувствали много по-добре, ако се упражнявате повече? Можете ли да си кажете? “Скучно е; твърде съм зает; не зная какво да правя; твърде изморен съм, ще го направя по-късно“.

Бихте могли да се спрете, отричайки, че ще страдате от липса на трениране. Бихте могли да тренирате, като не се вслушвате в посланията на тялото си, като напрегнати мускули, ограничен обсег на движение, плитко дишане и мудност. Бихте могли да прекалявате с алкохол и наркотици и други развлечения, за да забравите напълно за тренировки. Как да се заловите за това и да продължите да се движите? Улеснете се в тренирането с няколко приятни раздвижвания. Даже, преди да станете от леглото е добър момент, за да започнете. Докато все още сте в леглото, стегнете и отпуснете мускулите си.

Протегнете ръцете и краката си и се пресегнете към тавана. Намерете приятел, който също е заинтересован от трениране. Социалната подкрепа често е много насърчаваща и ще ви помогне да подминете отрицателните мисли, самокритиките и отбягването. Ако имате достъп до уелнес програма на работното място - включете се. Създайте задължението да правите нещо допълнително всеки ден, независимо колко дребно. Наистина, дори и да се ангажирате с ходене на място за 2 минути всяка вечер, когато гледате телевизия! Запомнете, че всяка крачка има значение и ежедневното повторение скоро ще започне да изгражда инерция. Това е универсален закон. Обекти в движение са склонни да остават в движение.

Всички права запазени. Позоваването с хиперлинк е задължително!

Коментари