Защо калцият е важен

 

Всички млади хора се нуждаят от калций, за да изградят стабилна костна маса по време на ранните години от живота си. Ниският прием на калций е един значим фактор в развитието на остеопороза - болест, при която костната плътност намалява и води до слаби кости и бъдещи фрактури. Жените имат по-голям риск за развитие на остеопороза, отколкото мъжете.

По време на юношеството и ранната зрелост, жените би трябвало да включват здравословни хранителни източници на калций в храната си. Тогава растежът на костите и калцият се отлага в костите. Това се случва при жените до 30 - 35 годишна възраст.

  • Жени от 25 до 50 годишна възраст би трябвало да получават 1000 мг. калций всеки ден;

 

  • Жените в близост до или след менопауза би трябвало да получават 1200 мг. калций дневно, ако взимат естроген заместваща терапия; иначе са препоръчителни1500 мг. на ден;

 

  • Жените над 65 годишна възраст би трябвало да получават 1500 мг. на ден.

 

Кои са артикулите, източници на калций?

Нискомаслените млечни продукти са чудесни източници на калций. Други добри източници включват сьомга, тофу ( соева извара ), някои зеленчуци ( броколи ), бобови растения ( грах и фасул ), обогатени с калций зърнени продукти, семена и ядки.

Настоящите препоръки за калций за жените са от минимум 1200 мг. на ден. Ако не консумирате редовно задоволителни хранителни източници на калций, една добавка с калций може да бъде взета предвид, за да се достигне препоръчителното количество.

 

 

 

Всички права запазени. Позоваването с хиперлинк е задължително!

Коментари