Как да ограничите риска от сърдечно-съдовите заболявания

 

Редовната физическа активност може да ви помогне да ограничите риска от коронарна сърдечна болест, както и да поддържате или свалят тегло. Също така,  физическата активност помага да се контролира кръвното налягане, да се намали нуждата на един диабетик от инсулин и да се повиши нивото на “ добрият “ HDL –холестерол.

Какви видове активност са най-добри за здравето на сърцето?

  • Дори слабата до умерено интензивна активност, като например:
  • ходене за удоволствие,
  • изкачване на стълби,
  • градинарство,
  • работа в двора,
  • умерена до тежка домакинска работа,
  • танцуване и домашни упражнения.

 

Тези дейности могаат да ви помогнат да намалите риска от сърдечно-съдово заболяване. За да получите полза за сърцето от тези дейности, може да правите едно или повече от тях, всеки ден. По-енергичните дейности подобряват здравословното състояние на сърцето и могат да понижат риска от сърдечна болест. Този вид активност е наречена  “ аеробна “ активност и обхваща дейности, като ходене, джогинг, плуване и скачане на въже. Всяка физическа активност, която извършвате енергично, в продължение поне на 30 минути на ден, също може да заздрави сърцето ви.

Нуждая ли се от разрешението на лекаря си, преди да започна тренировъчна програма?

Повечето хора нямат нужда да се срещат с лекар, преди да започнат постепена, разумна програма за физически упражнения. Все пак, посъветвайте се с лекаря си, преди да започнете или да увеличите физическата активност, ако:

  • имате проблеми със сърцето или сте имали сърдечен пристъп;
  • взимате лекарства за високо кръвно налягане или за сърдечно заболяване;
  • сте по-възрастни от 50 години и не сте свикнали на енергична активност;
  • имате фамилна анамнеза на развитие на сърдечно-съдово заболяване в ранна възраст.

 

Всички права запазени. Позоваването с хиперлинк е задължително!

Коментари