Как да се диша, за да се намали стреса и да се увеличи уелнеса

 

Предстои да узнаете за актуалната информация върху регулаторната роля, която дишането ни играе във функционирането на сърдечно-съдовата система и когнитивното функциониране. Сърдечните ни ритми и умовете ни се влияят пряко при диафрагмено дишане и ритмично дишане. Ако сте взимали урок по пеене, родилни уроци и/или може би, обучение в някои спортове, вероятно сте научили за диафрагменото дишане или коремното дишане.

Големият мускул, който разделя гръдната ни кухина от коремната област - диафрагмата е оръжието на правилното дишане. Нашата диафрагма разширява белите ни дробове като мехове, за да вкара вътре въздух и притиска дробовете ни, за да изхвърли въздух. Ако наблюдавате дишането на едно бебе, ще забележите този естествен и най-ефективен начин на дишане. Освен, че са научени по друг начин, обаче, възрастните притежават тенденцията на дишане, чрез повдигане на раменете си и разширяване на гръдния кош, за да придвижват въздуха вътре и вън от дробовете си. Това е по-малко ефективен начин и заобикаля предимствата на използването на диафрагмата, за да се създаде последователен ритъм, който, също ще обясним.

За да практикувате диафрагмено дишане, може да опитате да поставите ръката си върху коремната област, в горната част на корема си. Когато издишате, изтеглете корема си навътре към гръбнака; почувствайте ръката си, местеща се към вашия гръбнак. Можете даже да натиснете навътре с ръка, ако това е непознато движение за вас, което е често срещано. После, стабилно и плавно, поемете дълбоко дъх, докато отпускате корема си. Това движение изтегля диафрагмата ви надолу и притегля въздух в дробовете ви. Когато вдишвате, ритъмът на сърцето ви се ускорява, когато издишате - сърдечната ви честота се забавя.

Това е начин, по който можете да регулирате ритъма на сърцето си. Когато се научите да правите това - да постигнете баланс между вашето вдишване и издишане и когато можете да поддържате стабилно темпо, ще изпращате сигнал за релаксация към мозъка си. Щом мозъкът ви приеме този сигнал за релаксация, той дава команда на мускулите ви да се отпуснат, нервната ви система постига баланс и вие можете да подобрите своята концентрация, преценка, темповете на реакция, полето на видимост, работната памет; можете да намалите кръвното си налягане и изтощаването на тялото си, с по-малко физиологичен стрес.

Всички права запазени. Позоваването с хиперлинк е задължително!

Коментари