Как да се храним през лятото?

Летните месеци са идеални за разтоварваща диета. През този сезон е добре да се приемат повече минерални соли, микроелементи, витамини и баластни вещества. Те се съдържат в изобилие в плодовете и зеленчуците.
 
Подходящи са плодовете с голямо водно съдържание като дини, пъпеши, круши, праскови и други. Това е и времето на доматите, краставиците и таратора.
 
В този период може да се намали употребата на бобови, зърнени храни и кореноплодни зеленчуци. Това не се отнася за младите бобови (зеления боб и грах).
 
Добре е белтъчините да се набавят с кисело мляко, извара, соеви продукти, кълнове от соя и други семена.
 
През лятото са подходящи по-леки подправки като магданоз, копър и целина. Избягват се загряващите като джинджифил, червен и черен пипер.
 
Лятото не е времето на готвените храни. Добре е да се ограничи значително консумацията на месо и месни произведения и да наблегнем на ястията с прясна риба.
 
Трябва да се приемат повече течности под формата на таратор, айран, пресни плодови и зеленчукови сокове, както и студен чай.

Всички права запазени. Позоваването с хиперлинк е задължително!

Коментари