Най-добрите летни храни за сваляне на тегло

Със сигурност ги познавате и най-вероятно обичате – представяме ви  най-добрите летни храни за сваляне на тегло:
 
1.       Диня
Динята е отличен избор за много хора, тя е предпочитана включително и от деца, заради сладкия си и освежаващ вкус. Почти половината от динята е вода и това е чудесен начин да се запази тялото добре хидратирано. Освен това тя осигурява няколко други витамини и минерали, които помагат за по-нисък риск от развитие на диабет, рак и високо кръвно налягане. Една единствена чаша диня, около 150 грама, ви доставя: витамин C 16.4%; витамин A 4.8%; витамин B 14.1%; пантотенова киселина 6.8%; мед 6.6%; биотин 5%; калий 4.8%; магнезий 3.8% - от необходимата ви дневна доза.
 
2.       Краставици
Повече от 90% от краставицата е вода, което я прави още една добра разхлаждаща лятна храна. Ензимът, наречен ерепсин, в нея  действа ефективно за подобряване на храносмилането. Краставиците са с много ниско съдържание на калории. Една чаша нарязани краставици съдържа около 13.52 калории. Освен това, краставицата е с добри почистващи свойства, защото в нея се съдържат мощни антиоксидантни витамини, като витамин A, C и E, които помагат за премахване на токсините от тялото. Така краставиците могат да ви помогнат да получите желаната загуба на тегло.
 
3.       Домати
Един домат е около 95% вода и поддържа тялото хидратирано за дълго.  Доматите, като други червени зеленчуци и плодове, са богати на ликопен, който е с антиоксидантни свойства и предпазва кожата от вредните ултравиолетови лъчи. Детоксикацията на тялото от консумацията на тази храна се дължи и на високото съдържание на витамини А и C. Може би знаете, че доматите са в отрицателния калориен списък на храните, което означава, че доматът е с по-ниски калории, отколкото броят на калориите, необходими за неговото смилане. Червени зрели домати (около 150 г) имат 25-35 калории.
 
4.       Грозде
Гроздето е ниско калорична вкусна закуска в летните месеци от юли до октомври. Според USDA National Nutrient Database една чаша грозде съдържа около 104 калории. Гроздето, особено лилавото, е богато на антиоксиданти, които помагат за почистване на тялото и ни пазят от рак, както и други заболявания. То се бори и срещу стареенето. Гроздето съдържат много захар, затова го яжте в умерени количества, от 1 до 1,5 чаши дневно са препоръчителни.
 
5.       Кисело мляко
Киселото мляко има в състава си много протеини и е богато на калций. То съдържа пробиотици (лактобацили), които помагат да се поддържа работата на храносмилателната система, засилват имунитета и устойчивостта на тялото срещу инфекции.

Всички права запазени. Позоваването с хиперлинк е задължително!

Коментари