"О, не, пак закъснях!" - ето как да не ви се случва отново

 

Имате ли проблеми, спазвайки срокове или ангажименти? Оказвате ли се желаещи за допълнителни часове на деня или един осми ден на седмицата? Ако е така - не сте единствени! Не е похвално,но е поправимо.  Как, обаче? Тук можете да научите как да получавате колкото се може повече от този скъпоценен ресурс – ВРЕМЕТО. Управлението на времето е значително оръжие, което може да ви помогне да успявате в училище, на работа и в други лични начинания. Научавайки, как да ръководите времето си, вие ще бъдете в състояние да:

  • постигате повече; водите балансиран живот; имате повече свободно време;
  • спазвате крайни срокове; преодолеете бавенето; намалите стреса.

 

Важно е да се научите да си поставяте приоритети, за да решите колко време да посветите на всяка задача, която трябва да доведете до край. По този начин ще контролирате живота си и няма да се налага да пропускате социалните/ развлекателни дейности, които вероятно са важни за вас. Чрез използване на добри техники за управление на времето и поставяне на приоритети, вие ще бъдете повече в състояние да избягвате прекарването на твърде много време в дейности, които са по-малко важни, ограничавайки, по този начин, пропиляното време.

Първа стъпка към ефективно управление на времето.

Тя започва с контролиране, как използвате времето си. Може да направите това, чрез водене на дневник на дейността, в продължение на седмица. Оценете резултатите си, питайки се:

  1. “Дали постигнах това, което трябваше?;
  2. Често ли бях притискан от времето? ;
  3. По кое време на деня бях най-продуктивен или най-малко продуктивен?;
  4. Изразходвах ли твърде много време в нископриоритетни задачи? ;
  5. Колко време си отпуснах за лични дейности?“.

 

Следваща стъпка към ефективно управление на времето. Тук ви съветваме да направите списък на всичко, което планирате, разделяйки го на:

  1. насрочени ангажименти. Насрочените задължения са тези задачи, които напълно е нужно да завършите, според точно определен краен срок;
  2. подвижни ангажименти. Подвижните ангажименти са задължения, които можете да посрещнете в налична времева база.

Прехвърляйте приоритети към вашия списък и отделяйте достатъчно време, за да извършите обозначените задачи. Научете се как да правите списък. Всички ние имаме най-ефективните периоди, за да работим и да играем, така че, планирайте работния си график около пиковите часове на енергия. Освен това, има допълнителни стъпки, които можете да предприемете и които ще ви помогнат да постигнете целите си:

  • Съставяйте един “ да се направи “ списък от задачи, които трябва да бъдат завършени, всеки ден ( и седмица );
  • Давайте приоритет на задачите от списъка ви в низходящ ред, по степен на важност и според крайните срокове;
  • Опитайте да довършвате задачите с минимум прекъсвания;
  • Не ангажирайте прекалено времето си. Научете се да казвате “ не “;
  • Делегирайте отговорност, когато е уместно;
  • Дайте време за паузи, релаксация, почивки и социални активности;
  •  Направете “ да се направи “ реалистичен!.

 

Избягвайте обичайната грешка на поставяне на твърде много задачи в списъка, тъй като това създава повече стрес и бавене. Чрез приемане на техники за управление на времето в работата и личната ви програма, вие можете да се научите да бъдете по-продуктивни и ефективни, с по-малко стрес и бавене.

Сложете край на тази надпревара с часовника!

 

Всички права запазени. Позоваването с хиперлинк е задължително!

Коментари