Работохолик ли сте (1 част)

 

Живеем по време на култура, която винаги е в действие. Непрекъснато сме включени към Интернет и сме достъпни за всеки, по всяко време. Храним се в автомобилите си, втурвайки се към изпълнението на“ трябва да се направи “ и “ налага се да “.

Пристигаме в офиса рано. Стоим до късно. Грижим се за семействата си. Вършим домакинската си работа. Проверяваме електронната си поща от вкъщи и докато сме в отпуска. Искаме да имаше повече часове в един ден и ограничаваме от съня си, за да се възползваме максимално от часовете, които имаме.

Звучи ли познато?

За много от нас, вършенето на много задачи е начин на живот. Има, обаче, една тънка граница между това, да бъдете заети и да работите прекалено много. Или още по-лошо- да сте работохолик. Твърде многото работене може да има отрицателни въздействия върху физическото и психическото ви здраве, включително, намалявайки ефекта на усилията ви за отслабване или, дори, карайки ви да качвате тегло.

Това е проблем, пред който е изправена цялата нация. Според “ WebMD “, 44 % от всички хора в зряла възраст страдат от неблагоприятни последици за здравето, поради стрес, а, от 75 % до 90 %, пресметнати от всички посещения на лекарските кабинети са, свързани със стрес, неразположения и оплаквания, голяма част, от които причинени на работното място.

Отрицателни ефекти на прекаленото работене

Порочният кръг започва с опасна комбинация от две неща: твърде много стрес и твърде малко сън. Най-напред, нека да поговорим за стреса. Докато малко стрес е нормален и може да бъде полезен, то постоянният стрес - при който никога не спирате да бързате или никога не получавате шанс да се отпуснете между стресиращите сблъсъци- не!

Ако се чувствате стресирани през по-голямата част на деня, бързо можете да се претоварите и да се формира напрежение, свързано със стреса. Ако това продължава прекалено дълго, то, фактически, може да доведе до състояние, наречено дистрес. Дистресът, впоследствие, е в състояние да доведе до редица симптоми, като разстроен стомах, повишено кръвно налягане и болка в гърдите. Той е способен, също да предизвика или да влоши други скрити симптоми или заболявания, които може да имате.

После е съня. Стресът, сам по себе си, може да пречи на заспиването и на качеството на съня, който получавате. Само помислете за последния път, когато не можахте да заспите. Беше ли, защото бяхте притеснени за нещо, като болен партньор или предстояща презентация на сутринта? Докато моментните проблеми със съня се срещат при всички хора, редовното получаване на по-малко от препоръчителните 7 до 9 часа сън на денонощие може да повлияе отрицателно на здравето ви.

Доказано, че загубата на сън намалява способността ви да се съсредоточавате и да внимавате ( не е добре нито в къщи, нито на работа или докато шофирате! ) Освен това, изследване е установило, че пропускането на сън може да повиши глада и да намали скоростта на обмяната на веществата ви. Просто помислете за това. Когато сте стресирани, посягате ли към храни с по-високо съдържание на мазнини ( и полуфабрикати ) или завършвате деня, пиейки прекалено много, за да ви помогне да се отпуснете след дълъг ден? Това изобщо не са полезни неща, ако се опитвате да се справите с теглото си.

Твърде многото работене може, също така, да повлияе отрицателно на психичното ви здраве. Хроничният стрес е свързан с депресия и тревожност и е в състояние да причини постоянно притеснение. Пределно е ясно, че да бъдете претоварени, влияе на личния ви живот. Като се започне от това, винаги да сте закъснели за социални събития с приятели и семейството, до отписването на абсолютно всичко, за да сте заплеснати с телефонни обаждания или имейли, когато се събирате по приятелски повод- останалите в живота ви може да започнат да се чувстват обидени от трудовия ви живот. Това може да причини, меко казано, разриви и проблеми.

Очаквайте скоро: „Работохолик ли сте? (част 2)”, където ви очаква тест за установяване дали сте или не сте и ако сте как да се избавите от това.

Всички права запазени. Позоваването с хиперлинк е задължително!

Коментари