Работохолик ли сте (2 част)

 

Имате ли проблем?

 

Какво е нормално и какво-не, когато става въпрос за работа? Като цяло, ако усещате, че винаги сте стресирани или приятелите и семейството ви се оплакват, че работите твърде много, може да сте изложени на риск. По-долу има няколко други въпроса, които да си зададете, за да разберете, дали балансът ви работа-живот е нарушен:

 

- Взимате ли работа със себе си в леглото? През уикендите? По време на отпуска? През нощта?;

- Работите ли повече от 40 часа на седмица? ;

- Наемате ли се с допълнителна работа, понеже смятате, че, в противен случай, тя няма да бъде свършена?;

- Страхувате ли се, че, ако не работите достатъчно усилено, ще загубите работата си или ще пропаднете? ;

- Бъдещето постоянна причина за тревога ли е за вас, дори, когато нещата вървят много добре? ;

- Часовете ви на извънреден труд вредят ли на семейството ви или на други взаимоотношения? ;

- Мислите ли за работата си, докато шофирате, заспивате или, когато другите разговарят с вас?

 

Ако, давайки си отговори, на горните въпроси, си давате сметка, че сте работохолик, то може би е редно да намалите малко темпото на работа, за да се съхраните. Това е трудна задача. Ако сте истински работохолик и действително смятате, че имате проблем, трябва да помислите за разговор с вашия лекар или близки, които могат да вземат отношение към извънредното работене, както към всяка друга пристрастеност. Прекаленото работене, в най-лошия случай, може да бъде сериозно заболяване, което се нуждае от професионално внимание.

 

Как да си помогнете, ако осъзнахте, че имате склонност към работохолизъм?

 

Можете да възстановите баланса си работа-живот, заемайки се с план за ограничаване на стреса. Първо, започнете сутринта си с пет минути “ свое време “, в което не правите абсолютно нищо. Звучи странно, но просто стойте там и се вслушвайте в света около себе си. Недейте да планирате деня си или да слагате начало на обсебването със своя “ да се направи “ списък. Просто съществувайте и се вслушвайте в дишането си.

 

После, за обяд, вземете поне 30-минутна почивка от работа. Съсредоточете се върху храната си и се опитайте да не мислите за работа или за следващото нещо, което трябва да свършите. Ако имате един час за обяд, след хранене, излезте за кратка разходка около сградата и просто се фокусирайте върху точно това, което правите в момента- не върху това, което би било добре да бъде направено или това, което задължително трябва да направите по-късно. Накрая се ангажирайте да скъсите броя на часовете, през които работите. Намалявайте ги с 15 минути всеки ден, докато стигнете по-близо до 40 часа на седмица.

 

Освен това, имайте унищожаващ стреса, метод за справяне, за тогава, когато сте в стресова ситуация. Той може да е толкова обикновен, като бавно контролирано дишане, отиване до тоалетната ( не случайно я наричат стая за “ почивка “! ) или, дори, непринуден разговор с приятел. Има и още ограничаващи стреса дейности, които бихте могли да опитате.

 

Като цяло, недейте да падате в капана на мисленето, че повече е по-добре и, че, само, ако сте работили достатъчно усилено, ще се сбъдне целта ви. Няма. Животът е кратък и да бъдете претоварени и прекалено стресирани е всичко друго, но не и здравословно. Отделяйте време, за да се забавлявате, да бъдете с тези, които обичате и да се наслаждавате на всичко, което животът може да предложи извън работната среда.

 

 

Всички права запазени. Позоваването с хиперлинк е задължително!

Коментари