Храни с неподозирани ползи за здравето

Много хора избягват въглехидратите от страх да не напълнеят. Всъщност обаче те са доста важни за поддържане на енергийното ниво.
 
Кафявият ориз е един добър пример. Освен, че е чудесен източник на енергия, той е богат на фибри, които подпомагат намаляването на холестерола и понижават риска от сърдечносъдови заболявания. Консумиращите кафяв ориз по-рядко страдат от рак на дебелото черво. Значително намаляват и оплакванията от камъни в жлъчката. По-малък е и рискът от диабет и затлъстяване.
 
Отзивите за яйцата от кокошки най-често не са от най-позитивните. Те обаче всъщност са богат източник на лутеин, който предпазва очите от неприятната болест катаракта, както и от отслабвяне на зрението. Богати са и на полезни белтъчини.
 
Изследвания също сочат, че яйцата не допускат да се образуват тромби и по този начин намаляват риска от инсулт и инфаркт. Според резултатите от едно относително ново проучване консумацията на 6 яйца всяка седмица намалява риска от рак на гърдата с до 15 процента.
 
Ако консумирате по 1 или 2 яйца всеки ден, това не повишава нивото на холестерола. Причината за това е, че организмът сам е в състояние да си произведе холестерол от наситените мазнини, а не го получава „наготово“ от богатите на холестерол продукти.

Всички права запазени. Позоваването с хиперлинк е задължително!

Коментари