3 начина за подобряване на вашия сън (1 част)

 

 

  1. Създайте правилната обстановка:

 

Впрегнете тялото и ума си в навика да използвате  спалнята си за спане. Ако често стоите в леглото, работейки на лап топа си; правите домашното си; гледате телевизия; ядете; говорите по телефона и т.н., съзнанието ви ще очаква, че спалнята е за дневни занимания. Вместо това, създайте обстановка, която е подходяща за спане. Оборудвайте стаята си с меко осветление, удобни завивки и отпускаща музика. Други трикове включват свалянето на температурата с няколко деления и махането на будилника далеч от погледа ви;

 

  1. Вместете се в установен ред:

 

Това е особено важно за хора с колебливи, активни програми, като студенти и родители. В натоварените дни е трудно, но решаващо да бъдете постоянни, с някаква установена програма. Ако, обикновено, не заспивате преди малките часове сутринта или, ако изобщо нямате график за сън, опитайте да си лягате половин час по-рано всяка седмица или установете един час, за да отивате в леглото и се придържайте към него. В крайна сметка, организмът ви ще свикне да заспива по това време и това ще започне да се случва по естествен начин;

 

  1. Ограничете приема на храна и напитки преди лягане:

 

Когато лягате да спите, киселият стомашен сок повишава нивото си, правейки по-вероятно киселините в стомаха и лошото храносмилане да настъпят. Обмяната ви на веществата, също се засилва малко, за да смели храната, което, освен това, може да повиши нивото ви на енергия. Прекратете яденето най-малко три часа преди планираното ви време за лягане. Ако трябва да хапнете нещо леко, нека то да е малко и избягвайте храни с високо съдържание на мазнини, които отнемат повече време, за да се усвоят. Вместо това, яжте бисквитка с мюсли, някаква препечена филийка или неголяма купа зърнени храни, но запазете порцията си малка. Кажете “ не “ на стимуланти, като кофеин и никотин, които са в състояние да повишат кръвното налягане и нивата на енергия. Алкохолът може да е депресант, но след като успокоителните му ефекти изчезнат, съня ви ще пострада.

 

Очаквайте скоро да ви разкрием, още начини за подобряване на съня ви!

Всички права запазени. Позоваването с хиперлинк е задължително!

Коментари