4 начина за подобряване на съня (2 част)

 

4. Помислете за натурален подход:

Някои билкови чайове могат да ви помогнат да се отпуснете и да заспите. Лайката, например, е популярна билка, която понижава активността на нервната система и подпомага релакасацията. Както винаги- посъветвайте се  със своя здравен специалист. Използвайте билки и други добавки, само така, както сте инструктирани и бъдете сигурни, че четете етикетите. Някои билки могат да предизвикат лоша реакция с определени видове лекарства или да причинят неблагоприятни ефекти при лица със заболяване на черния дроб, болест на Паркинсон и бременни или кърмещи жени. Други течности, като малка чаша с топло мляко, също могат да помогнат;

 

5. Знайте кога и как да дремвате:

Когато нивата на енергия спаднат, около15.00-17.00 часа, повечето от нас жадуват за кратка дрямка. Поспиването е хубаво- докато можете да го правите благоразумно. Повечето съветници за сън, препоръчват дремване за не повече от 20 минути. Превишаването на 20 минути може да ви остави да се чувствате по-замаяни и да направи по-трудно за вас да заспите във времето за лягане. Ако знаете, че трябва да стоите до късно или ако имате променлив график за сън ( особено отскорошните майки ), дремнете през деня. Ще бъдете по-продуктивни и в по-добро настроение;

 

6. Поемете контрол над притесненията си:

Нека си го кажем-повечето от нас водят много стресиращ начин на живот. Стрес, изненади и промени могат да окажат влияние върху навиците ви на спане. Планирайте някакво принудително бездействие всеки ден- за медитативни занимания, като стречинг или една гореща баня. Опитайте се да понижите мозъчната активност преди лягане, като записвате мислите си в дневник и заявявате, че денят е приключил. Ако мисленето ви държи будни през нощта, станете от леглото и се опитайте да бъдете продуктивни. Справете се с тези мисли ( изпратете мейла, който се тревожите, че сте забравили да платите, направете списък “ да се направи “ и т.н.) по положителен начин и се върнете обратно в леглото, когато сте готови да спите;

 

7. Отидете на преглед:

Ако се мятате и се въртите през повечето нощи, може да е време да посетите лекар. Може да страдате от едно или повече нарушения на съня, включително безсъние и сънна апнея. Колкото по-скоро разберете какво не е наред, толкова по-скоро ще сте в състояние да го поправите. Нарушенията на съня са опасни за  здравето ви, така че, ако подозирате, че нещо не е наред-насочете се към него незабавно.

Всички права запазени. Позоваването с хиперлинк е задължително!

Коментари