5 естествени стимулатора за добро настроение

 

  1. Хранете се често и леко.

Когато се храните на редовни интервали през деня, ще предотвратите спадовете в кръвната си захар, които могат да повлияят отрицателно върху настроението ви. Планирайте храненията си и леките закуски, за да се предпазите от прегладняване, имайки за цел от три до шест хранения;

 

  1. Ограничете рафинираните въглехидрати,

като сода, бонбони, бисквити и бяло брашно, които са концентрирани източници на захар. Тези храни могат да ви предоставят незабавен прилив на енергия, но, скоро след това, те ще ви накарат да грохнете и да се изморите;

 

  1. Включвайте малко количество от чист протеин във всяко хранене и лека закуска.

Протеините ще ви оставят усещане, че сте бодри и продуктивни, в продължение на часове. Примери за протеинови храни са: зеленчуците, ядките, яйцата, рибата, млякото и др.;

 

  1. Яжте храни, богати на Омега-3 мазнини.

Тези храни са доказали, че повдигат настроението и, може би, са в състояние да облекчават депресия. Омега-3 мазнините се съдържат в мазни риби, като сьомга или сардини, в рапицата и маслиновото масло, както и в лененото семе и орехите;

 

  1. Повишете своите витамин В-12 и фолат ( фолиева киселина ).

Учените вярват, че  тези хранителни вещества помагат на организма да произвежда един невротрансмитер, наречен серотонин, известен стабилизатор на настроението. Миди, обогатени зърнени култури, овесени ядки, пшеничен зародиш и зеленчуци са някои от многото храни, богати на тези хранителни вещества.

 

Очаквайте скоро: "5 естествени стимулатора за добро настроение - 2 част".

 

Всички права запазени. Позоваването с хиперлинк е задължително!

Коментари