Дишанe

03.jpg

 

Човешкото тяло е забележително адаптивно и гъвкаво. Човешките същества могат да оцелеят, в продължение на много седмици, без храна и в продължение на няколко дни без вода, но без въздух, животът спира само в рамките на няколко минути. Истината е, че всяка клетка в организма изисква непрекъснато зареждане с кислород, за да изпълнява отредените и функции. Работата на дишането е да доставя тази енергия на кръвния поток, но, тъй като това се е случвало автоматично във всеки момент от живота ви, вие навярно сте му отделяли много малко внимание. Без това, обаче, всичко спира.

Дишането е лесен метод за намаляване на умората и напрежението, който може да прилагате навсякъде и по всяко време. Ако сте стресирани, изтощени или напрегнати, са ви необходими само 5 минути, да направите тези ефикасни упражнения:
 
1. Седнете или се изправете (без значение) и поставете ръцете си на стомаха.
 
2. Вдишайте бавно през носа си, докато почувствате, че стомахът ви се изпълва с въздух.
 
3. Задръжте дъха си за няколко секунди (най-лесно е ако броите до 7).
 
4. След това издишайте бавно през устата със свити устни.
 

 

- Уважаема г-жа Алгафари, бихте ли споделили с аудиторията на www.wellnesscenter.bg какво смятате за важността на стълб „Дишане” и защо да се стараем, придържайки се към него, да постигаме уелнес?

 

 

Предстои да узнаете за актуалната информация върху регулаторната роля, която дишането ни играе във функционирането на сърдечно-съдовата система и когнитивното функциониране. Сърдечните ни ритми и умовете ни се влияят пряко при диафрагмено дишане и ритмично дишане. Ако сте взимали урок по пеене, родилни уроци и/или може би, обучение в някои спортове, вероятно сте научили за диафрагменото дишане или коремното дишане.

 

Дишането е първото измерение на уелнес колелото, което включва въвеждане на енергия. Освен животоподдържащите фактори на нашето дишане, има повече в характера му, което може да регулира нивото на нашия уелнес. Уелнесът е повече от оцеляване. Това е движение в посока на издигането над основните равнища на здравето или това, което светът на медицината счита за “нормални“ състояния на здравето.

Прогресивната релаксация на мускулите ви намалява честотата на пулса и кръвното налягане, както и снижава темповете на потене и дишане. Дълбоката мускулна релаксация може да бъде използвана, като “ хапче антитревожност “. Тялото откликва на създадените от тревожност мисли и събития с мускулно напрежение, което, на свой ред, повишава тревогата.

Всички права запазени. Позоваването с хиперлинк е задължително!